Skip to content Skip to footer

Welke content heb je nodig voor je online marketing?

Als het gaat om online marketing, is content alles. Het is wat je bedrijf onderscheidt van concurrenten en ook wat zorgt voor het converteren van leads via relevant online verkeer. Volgens een onderzoek heeft 92% van de marketeers aangegeven dat hun bedrijf content als een zeer belangrijk bedrijfsmiddel beschouwt. Een van de redenen waarom content marketing zo effectief is, is omdat er talloze componenten zijn die kunnen worden gebruikt om bezoekers te targeten en tot klanten te leiden.

Blogberichten/Artikels

Blogs en artikels zijn de meest dominante vorm van inhoud op internet en hebben je publiek veel te bieden. Gedetailleerd geschreven blogs kunnen veel organisch verkeer naar je site leiden, terwijl het ook consumenten informeert over je producten, merk en expertise in het veld. Bovendien zijn blogs en artikels gouden kansen voor zoekwoordoptimalisatie en het verkrijgen van inkomende links, wat enorm helpt bij SEO en verkeersgroei. Met dit soort online inhoud kunnen schrijvers meerdere gerichte zoekwoorden opnemen, vooral longtail-zoekwoorden, om de linkclassificaties op de SERP’s te verhogen.

Podcasts

Podcasts waren tien jaar geleden geen big deal, maar nu is het bijna ondenkbaar om er geen te maken. Podcasts zijn een boeiende, persoonlijke tactiek waarmee je gebruikers kunt bereiken. Zelfs mensen die niet van lezen houden, kunnen meer te weten komen over je producten en merkideeën. Met podcasts kunnen klanten inhoud passiever consumeren. Ze kunnen bijvoorbeeld naar een podcast luisteren terwijl ze in de sportschool zijn of autorijden, maar ze kunnen geen artikel lezen en deze dingen doen.

E-mail nieuwsbrief

Als je bedrijf consequent nieuwe producten, updates of informatie heeft om met lezers te delen, is een regelmatige e-mailnieuwsbrief de beste vorm van digitale inhoudslevering. Daarnaast hebben nieuwsbrieven veruit de beste ROI van inhoud die wordt gebruikt door zowel B2B- als B2C-organisaties. E-mails zijn eenvoudig, beknopt en over het algemeen kort, waardoor ze vrij eenvoudig op een consistente basis kunnen worden gemaakt. De sleutel is om je e-mails zinvolle koppen te geven, zodat ze niet in de spam- of prullenbak terechtkomen.

Videos

Wist je dat vrijwel iedere internetgebruiker elke dag een online video bekijkt? Het gebruiksgemak en de toegankelijkheid van video in de afgelopen jaren hebben ervoor gezorgd dat het een onmisbare vorm van inhoud is voor bedrijven in alle soorten en maten. Video is een steeds populairdere vorm van contentproductie geworden, vooral omdat mensen de klok rond allerlei soorten video´s op hun smartphone bekijken. Een reden waarom deze inhoudsvorm zo populair is, is omdat deze ook enigszins passief kan worden geconsumeerd. Bovendien heb je meer kans om de aandacht van de kijker vast te houden met een videoclip van 30 seconden – in tegenstelling tot een lang artikel dat ze moeten lezen.

Live video is een ander populair type digitale inhoud dat veel merken gebruiken om in realtime betrokkenheid bij hun publiek op te bouwen.